Manligheten låtsas som inget

Dagens insikter.

- Fimpa inte ciggen så att vinden tar glöden. In i ditt öga... gör ont. Även om det är manligt så känns det onödigt att genomföra mer än någon enstaka gång i livet.

- Kör inte stenhårt på gymmet om du är lite för gasig i magen. Du kommer fisa. Sen kommer lidandet av att sitta i helveteslukten. Fast en manligare kombination är svår att hitta.


Så idag är dagen där mina vänner skall ta mig ut i singelivet igen. Jag ser fram emot det med ett skräckblandat manlig intresse. Kul att bli dyngrak i rehabiliteringsyfte. Vet inte om jag är tillräckligt manlig än för att faktiskt kunna stöta på andra kvinnor nu. När man väl fått smak för det fina i livet känns det en aning omanligt att nöja sig med resterna som jag måste välja emellan nu. För manlighetens skull funderar jag på att radera alla sms på mobilen och exets nummer efter att jag tagit ner det på en pappersbit, bara så att jag inte plågar henne på fyllan som jag annars skulle göra i min manlighet.

Min manlighet försöker vara coolt oberörd och låtsas som att han inte alls vill att denna galenskap skall ta slut och han kan hålla henne i sina armar igen. Men det är min manlighet som fejkar så, inte jag.

Ses ute på kulturkalaset. Kanske på Timo Räisinen eller nått annat manligt alkishak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0