Manligheten lär sig en romatiserad läxa

Manligheten har ett samtal med sin mormor

MORMODERN - Ja hur mår du nu då? Det var ju synd att det inte höll med exet.

GUD - AAA Vaddårrå? Asså som en mygga känns det. Jag bryr mig la fan inte. TVI!

MORMODERN - Ja men det är som jag alltid har sagt. Om det är meningen för er två så kommer det bli ni nån dag i alla fall.

GUD - MOAHAHHA jag tror inte på ett öde som är magiskt och allt ordnar sig. Man gör sitt eget manliga öde! Jag är cynisk och bitter och kommer därför hänge mig åt ett liv med superi, dekadens och smittsamma flyktiga sexuella förbindelser!

MORMODERN - Jag skall berätta att din morfar och jag träffades första gången 61 och sen gjorde vi slut 61 också. Sen bodde vi i olika länder och träffades igen 66 och levde ihop resten av hans liv. Så om det är meningen så fixar det sig. Tro mig.

GUD- jaha.... Jag som ville vara cynisk och bitter. Så kommer du och pajjar allt med din romantiserade bild av världen.

MORMODERN - Ja så är det.

Så manligheten behöver tacka sin mormor som håller honom borta från en mörk deprimerande värld och vågar ingjuta lite romantiskt skimmer över denna värld. Världen är vackrare med fler folk som dig.

Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0